5 Temmuz 2007 Perşembe

Bir Hıyar'ın Öyküsü


Herşey Koçtaş'ta gördüğümüz albenisi çok güzel paketlenmiş tohumları almakla başladı. Tarih Şubat 2007. Kış mı değil, bahar mı o da değil, aldık tohumları. Geldik eve nasıl ekileceği bilgisi poşetin arkasında yazıyor ama bahçe işiyle uğraşacağız öyle poşet arkası yazanlarla olmaz. Bilgiye ihtiyaç var, girdik internete bi dünya yazı ve içlerinde en güzel site http://www.agaclar.net forum alanında balkonda sebze yetiştirme. Kesin okunması yazıması takip edilmesi gerekiyor.


Picture001.jpg Tam zamanında bulmuşum siteyi. Çabucak okudum ve bir sürü bilgi sahibi oldum. Okuduklarımla giriştim ekime. Hemen söylenenleri yaptım. Tohumları ıslattım, onlara yoğurt kabı buldum, torf ayarladım, bir santimetreyi ölçtüm, toprağa yerleştirdim tohumları ve üzerlerini güzelce örttüm. Tüm bu olayların oluş tarihi Şubat 2007. Yeni bir dünyaya girişin miladı.


Picture027.jpg Herşey güzeldide okuduklarımda tohumları ne kadar aralıkla dikeceğim konusunda bir bilgi bulamamıştım. Aslında sonradan farkettiğim bir olaydır bu. Tutumlu davrandım ve aldığım tohumların yarısını ekeyim istedim. Ne olur ne olmaz, beceremezsek tekrar deneriz. Aldıklarımın yarısın kullandım ve aşağıdaki şekilde tüm hıyar tohumlarını güzelce ektim.


Tutumlu olduğum yer sadece tohum değil, kabın yarısınada biber ektim. Devir hesap devri. (Herşey tecrübe)


Tohumlarda öyle alalale tohum değil Anadolu F1 özel tohum, hızlı büyüyen, sulu, sırık, çabuk mahsül veren.




Picture049.jpg Heyecanlıyız biran evvel hıyar yetiştireceğiz, heves ettik. Ekim bitti, okuduklarıma göre ekim sonrası üzerleri örtülmeli, arada bir fıskıye ile su verilmeli. Bütün alet edavet hazırlandı. Eskiden kullanılmış camsilin artık yeni bir görevi var. Yetiştireceğimiz hıyarlarda onunda payı olacak. Tüm sulamalar püskürtme yöntemiyle cam sil ile olacak. Ekim sonrası poşetten sera yaptık ve artık kendi yetiştirdiğimiz salatalıkları yiyebileceğiz.


Sebzecilik mesleğine giriş tarihi 19 Şubat 2007.


Hiç yorum yok:

Evde Beyaz Şarap Yapımı

via IFTTT